• Fue elegido con los votos a favor de  cinco vocales, el voto en contra del Sindicato Labrego y en ausencia de dos representantes de bodegas que no acudieron al pleno

Francisco García Álvarez ya es presidente del Consello Regulador de la Denominación de Origen Valdeorras. El representante la cooperativa Virgen das Viñas de A Rúa fue elegido por cinco de los seis vocales que acudieron al pleno del lunes, concretamente con los votos a favor de Domingo Fidalgo (Asaja), Raúl Prada (Valdesil), Manuel Fernández (cooperativa Jesús Nazareno de O Barco), Trinidad Corzo (cooperativa de Larouco) y Evaristo García Canelas (Unións Agrarias). Votó en contra Antonio García (Sindicato Labrego) y no acudieron a la sesión José Luis García Pando y José Guitián, representantes de bodegas.

La sesión duró cinco minutos, si bien finalizada, el nuevo presidente del Consello Regulador anunció que su gestión se caracterizará por la “transparencia e o diálogo”. Francisco García dedicó sus primeras palabras a los viticultores, que “son a parte a parte principal, sin eles a Denominación de Orixe Valdeorras non existiría”. Además, comunicó que esta semana habrá otro pleno para abordar “cuestións de traballo, entre elas a asistencia a feiras aínda que os puntos da orde do día están sin marcar”.

Sobre la ausencia de los dos representantes de bodegas al pleno, apuntó que “estamos nun Estado de Dereito é responsabilidade deles”  y dijo que no tiene previsto mirar atrás, en relación a la polémica de la situación del Consello en los últimos meses: “o que pasou, pasou e agora estamos no presente, eso é pasado”, dijo.

Francisco García apuntó que todo lo aprobado en el acta del 28 de diciembre de 2015, como el desarrollo de una auditoría,  “vai para adiante”.

En cuanto a un informe de la Xunta que detallaba que algunas cuestiones del pleno del 28 de diciembre no se podían cambiar fue el vocal de Unións Agrarias, Evaristo García, quien tomó la palabra para decir que “o pliego de condicións se pode modificar para aumentar os kilos por hectárea, eso no lo dixeron na Xunta”.

En este sentido, también se pronunció el presidente de la cooperativa de O Barco, Manuel Fernández, argumentando que “hai varios informes, os que conveñen dinse e os que non conveñen  non se dicen. Aíquí estamos nun pleno para facer o que se acorde en maioría, sempre”. Añadió que “nós temos moi claro quen manda na Xunta e quen manda no Consello Regulador. O que diga a Xunta por Lei haberá que cumplilo e o que digan os bodegueros haberá que respetalo. Hai que cumprir as normas pero respetando a todo o mundo”.

Fernández relató que  “os que estamos aiquí fumos a Xunta a saber quen mandaba na Xunta, e quen mandaba no Consello Regulador, e se nos transmitiu o que estamos facendo aiquí. Os que levamos 30 anos aiquí sabemos que neste tempo se nos ocultou o 99 por cento das cousas …. Non teño aiquí ningún enemigo, nin quero telo, pero tampoco quixera a ninguna bodega como enemiga pois  o que teña algo en contra que o diga á cara, e aiquí se plantea todo sin problemas”.   El presidente de la cooperativa de O Barco hizo alusión a la opacidad del Consello Regulador pues  “levamos 10 anos pedindo contas.  Nunca se rendiron contas, nin as da Feira do Viño, nin gastos, nin nada…Non estamos para levar a contraria a ninguén, senón para poner as contas claras. O consello pagou multas de xente que houbo que expulsar e quen o pagou foi o Consello Regulador non o conselleiro…A partir de agora as contas serán moi claras”.

La sesión culminó argumentando que las cuentas a partir de ahora van a ser públicas, “nunca secretas”.

Galería de la sesión:

Antonio García y Evaristo García Canelas charlando

Antonio García y Evaristo García Canelas charlando

 

Domingo Fidalgo y Manuel Fernández

Domingo Fidalgo y Manuel Fernández

 

Francisco García

Francisco García

 

García, la secretaria y Raúl Prada (Valdesil)

García, la secretaria y Raúl Prada (Valdesil)

 

Momento en que García toma asiento de la presidencia por primera vez

Momento en que García toma asiento de la presidencia por primera vez

 

Sillas vacías de dos vocales en el pleno del Consello Regulador

Sillas vacías de dos vocales en el pleno del Consello Regulador

 

Trinidad Corzo y Manuel Fernández

Trinidad Corzo y Manuel Fernández

 

Un momento del pleno del Consello Regulador

Un momento del pleno del Consello Regulador

 

Votando a favor

Votando a favor

 

Voto en contra del Sindicato Labrego

Voto en contra del Sindicato Labrego